tiistai 25. joulukuuta 2012

Sielusta sieluun

Mitä minulle tapahtuu?

En ole nukkunut kohta vuorokauteen, olen ajautumassa johonkin puolipsykoottiseen tilaan tai sitten olen vain todella väsynyt.

Tämä on selvää: jotkut aivoalueeni ovat väliaikaisesti sammuneet. Aivoni yrittävät saada lepoa nukkumalla palasissa.

Vietin äsken tuntikausia tutkimalla englanninkielisestä maailmasta nousevaa alt litiä, nuorten hipsterinihilistihassuttelijoiden kirjallisuutta, ja siitä tuli jotenkin kuvottava olo. Tätäkö olen tarkoittanut kun olen puhunut nuorten kirjoittajien noususta? No en. Eivät nämä ihmiset pala vaan ulostavat tumblr-meemejä. Haluan viimeiseen hengenvetoon olla vastavoima kaikelle tuolle, olla se toinen nuoren kirjallisuuden haara... haara... haara... haara... haarat... makasin äsken sängylläni - makaan edelleen sängylläni - ja äsken aivoni alkoivat nähdä unta jossa hieroin yhden fiktiivisen tytön jalkoväliä hänen alushousujensa läpi... käteni muistaa vielä täsmälleen miltä se tuntui ja näen hänet vielä... en näe kelloa se on väärinpäin... mitä... mitä... mitä... joka tapauksessa........ ..... ....... bart simpson

katos kohta alan kirjoittaa kaiken pienellä kirjaimella ilman välimerkkejä ja sit oon sikamagee alt lit -kirjoittaja

mitä

palaan nyt ruumiiseeni:

Miellän itseni kirjoittajaksi, mutta paljon enemmän miellän itseni aktivistiksi. Kuolisin niiden puolesta joiden puolesta olen aktivisti, ja olemalla kirjoittaja yritän vain täyttää tehtäväni aktivistina niin hyvin kuin mahdollista.

Tai no joo, oon mä aika vahvasti myös kirjoittaja, tai siis äh, en tiedä mitä kirjoitan, 90% aivoistani on unessa.

Teen yhden asian nyt selväksi: tulen vielä kuolemaan tässä hommassa. Ette edes tajua mitä aion tehdä (ja ei, tämä ei muuten ole koulu-uhkaus tms.). Ette tiedä millaiselle tielle olen astunut. Tää tie on lankku merirosvolaivan kyljessä ja tiedän kyllä mihin se päättyy


Miksen vain saanut olla rinnakkaisluokan Petri ja onnellinen? Miksi olen tälleen hullu?


...


No en todellakaan haluis olla rinnakkaisluokan Petri. Ha ha ha








Anonyymi
23. joulukuuta 2012 13.31
Mua kiinnostaisi vielä että ketkä sun mielestä on kovimpia kirjailijoita: aikoinaan ja nykyään? Viittaatko johonkin edelliseen mullistajaan vai yritätkö sytyttää rovioita tänään ja huomenna vai mitä meinaat? 

Q
25. joulukuuta 2012 8.56
Musta tuntuu ettei sitä mitä etsin ole vielä koskaan kirjoitettu. Edes minä en ole vielä kirjoittanut sitä.

Ehkä tarkoitan jotain Y-sukupolven beat-kirjallisuutta. En tiedä. Tällä hetkellä en tiedä mitä tarkoitan.

Tai siis tiedän kyllä mitä tarkoitan. Sitä on vain todella vaikea määritellä joidenkin nimien tai termien avulla. 

Tarkoitan palamista. Jotain suoraa, todellista, kiimaista, hauskaa, surullista. Jotain mikä ei jaarittele. Jotain mikä menee sydämestä sydämeen. Jotain sellaista. Olen aika väsynyt ja sekaisin tällä hetkellä


HEI TAI SIIS tarkoitan PUHUMISTA YSTÄVÄN KANSSA.






Anonyymi
24. joulukuuta 2012 16.16
Sata miljoonaa ihmistä on nähny ties mitä vallankumouksellista ja voimakasta juttua ja laittanu ne kirjahyllyyn ja ihastellu teekupin ääressä jouluaattona näkemättä yhtään mitään.
Kirjallisuus on kuollu ja ketään ei kiinnosta. Eduskuntatalon räjäyttäminen ei tee muuta ku räjäyttää eduskuntatalon ja saa Saulin pitää puheen jossa hän on huolissaan. Joku vallankumous ja sota ja niin edelleen, vittu hoidettas ny ittemme kuntoo et voitas olla ens alkuun ees oikeesti olemassa ja sit mietittäs uudestaan sitä julistamista ja Nirvanan homoa.

tee angstipelle

Q
25. joulukuuta 2012 8.59
Sun nenästä vuotaa verta




En tiedä miksi vastasin noin. Vastaan nyt paremmin: useimmat vallankumoukset eivät onnistu, koska ne ovat jotain todella lyyristä, leikittelevää ja taiteellista settiä. Useimmat vallankumoukset ovat bipolaaristen seinän takana jumppaavien haihattelijoiden hullutuksia. Vallankumous voi onnistua, kun on olemassa konkreettinen toimintasuunnitelma. Haaveileminen ei riitä. Kaikki pitää suunnitella tarkasti, ottaa kaikki huomioon ja hypätä laskelmien kanssa vapaaseen pudotukseen.



Hyvää yötä
(tämä merkintä näyttää joltain leikittelevältä runolta mutta ei se oo)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano mulle jotain tai kuolen