torstai 23. elokuuta 2012

Harmlessness

Totuus on tässä:

Haluan vetää ihmisiä turpaan. Yksinkertaisesti. Kun lojun julkisissa liikennevälineissä, katselen pahantahtoisesti ympärilleni ja toivon että voisin nylkeä elävältä kaikki kovaääniset turhat teiniapinat. Supermarketeissa yms. paikoissa haluan yhtäkkiä räjäyttää koko rakennuksen. Näin tapahtuu silloin kun olen epätoivoinen. En kuitenkaan ole aina epätoivoinen. En aina. Toistaiseksi voin osoittaa toivoani vain repimällä tolpista ja bussien penkeistä uusnatsien ja pikaruokaketjujen ja muiden samankaltaisten järjestöjen mainostarroja. Sellainen on "rakentavaa toimintaa".

Oikeasti olen sitä miltä näytänkin: vaaraton ja söpö.

...

Muutama päivä sitten melkein satavuotias nainen piti minua kädestä ja rapsutti kynttäni ja kertoi että olin melkein täydellisesti kuin hänen sodassa kuollut veljensä.

...

...

Kirjoitan samanaikaisesti kolmea eri kirjaa, joilla ei pitäisi olla mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta niiden kaikkien päähenkilö on vihainen syrjäytynyt nuori mies. Sitten on keijukaismainen eteerinen tyttö, joka palavasti (ja selittämättömästi) haluaa tutustuttaa vihaisen nuoren miehen seksuaalisuuden ja villin elämän saloihin. Niin ja lisäksi mukana on aina jonkinlainen seksikäs Sherlock Holmes/Remus Lupin/Jeesus Kristus -tyylinen hahmo.

Olen kuin Woody Allen. Osaan yhden jutun hyvin, joten teen sen monta kertaa.

Outoa että Woody Allen on syntynyt vuonna 1935. Outoa, että hän oli vuonna 1955 20-vuotias. Outoa? Outoa? Outoa.


...


...


Miki Liukkonen.

2 kommenttia:

  1. koska mainitsit Woodyn, tuli heti mieleen tämä: http://kristof.blogs.nytimes.com/2014/02/01/an-open-letter-from-dylan-farrow/

    ja sit löysin tän:
    http://www.nytimes.com/2014/02/09/opinion/sunday/woody-allen-speaks-out.html

    Mikä on totuus? Samalla kun haluan uskoa Dylania, Woody on hyvin vakuuttava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan. Olen pohtinut tätä usein.

      (Tämä kuulostaa vähän pahalta, mutta oikeastaan Woodyn mahdollinen pedofilia ei merkittävästi vaikuttaisi mielikuvaani hänestä. En ole koskaan ajatellut että hän olisi psyykkisesti tasapainoinen ihminen, eikä se huononna hänen elokuviaan.)

      Poista

Sano mulle jotain tai kuolen